Hackathon – Finalen på introveckan

Introveckan på IT-Högskolan rundades av med en återkommande tradition för alla nya studerande – ett rafflande Hackathon!
Utmaningen arrangerades parallellt för skolan i Stockholm och Göteborg, med samma upplägg;
Våra utbildningar delades in i projektgrupper för att gemensamt utveckla ett spel i verktyget Scratch, med syftet är att lära känna sina studiekamrater och att skapa någonting tillsammans.

Teamen startade upp kl 9:00 och fick fram till kl 15:00 på sig, då det var dags för redovisning inför de andra teamen och IT-Högskolans personal. Det var otroligt bra stämning i korridorerna, mycket skratt och givande samarbeten i grupperna.
Redovisningen skedde på IT-Högskolan i Stockholm respektive Hard Rock Café för IT-Högskolan i Göteborg. När samtliga team redovisat sitt spel fick alla deltagare möjlighet att rösta på sin favorit, som sedan kammade hem vinsten!

Rekordmånga deltog i årets Hackathon och det var en helt ny höjd av spel!” – sa Marcus Andersson, grundare och VD, om dagen. En rolig detalj, som är vanligt förekommande i spelen som tas fram, är att just Marcus är med som figur i spelet.

IT-Högskolan Stockholm – Vinnare av presentkort på O’learys
Vinnarteamet – Demon Bear

IT-Högskolan Göteborg – Vinnare av presentkort på Hard Rock Café
Vinnarteamet – SpaceCat