Beskrivning

Efter avslutad utbildning ska den studerande ha kunskaper om/i:
  • Avancerade kunskaper inom digital marknadsförings strategier och taktiska utförande.
  • Specialiserade kunskaper inom AI-verktyg som kan ta fram annonser, skapa innehåll, beslutsunderlag, etc.
  • AI-teknologier för att personalisera och utvärdera kampanjer.
  • Prontning av AI.
  • Begreppen och teorierna inom digital marknadsföring.
  • Sociala Mediers olika funktioner och användningsområden.
  • Content marketing.
  • SEO.
  • E-postmarknadsföring.
  • Analys och mätning av kampanjer.

 

Efter avslutad utbildning ska den studerande ha färdigheter i att:
  • Planera, identifiera och utföra arbetsuppgifter inom digital marknadsföring.
  • Använda AI för att skapa annonser, kampanjer, etc. på ett effektivt och varumärkesenligt sätt. • Använda AI-teknologier för att personalisera användarupplevelsen, optimera kampanjer, etc.
  • Skapa kampanjer med olika Sociala Medier utefter deras användningsområden och målgrupp. • Skapa relevanta content utifrån ett varumärke och kanal.
  • Skapa annonser via Google Ads.
  • Analysera och skapa rapporter utefter kampanjernas utfall och mätvärdesomsätta marknadsstrategier i taktiska planer och aktiviteter.

 

Efter avslutad utbildning ska den studerande ha kompetenser att:
  • Slutföra digitala marknadsförings-projekt och skapa annonser och taktiska aktiviter utefter en marknadsstrategi.
  • Självständigt använda AI i framtagandet och analysen av digitalmarknadsförings kampanjer.
  • Självständigt använda AI-teknologi för att skapa personliga kampanjer, beslutsunderlag, kundinteraktioner, etc.
  • Självständigt skapa content, utforma annonser och reklam utefter ett varumärke eller kanal.
  • Självständigt skapa mätvärden och analysera kampanjer vart efter de fortlöper.

Intresseanmälan