Beskrivning
Efter avslutad utbildning ska den studerande ha kunskaper om/i:
- Avancerade kunskaper inom digital marknadsförings strategier och taktiska utförande.
- Specialiserade kunskaper inom AI-verktyg som kan ta fram annonser, skapa innehåll, beslutsunderlag, etc.
- AI-teknologier för att personalisera och utvärdera kampanjer.
- Prontning av AI.
- Begreppen och teorierna inom digital marknadsföring.
- Sociala Mediers olika funktioner och användningsområden.
- Content marketing.
- SEO.
- E-postmarknadsföring.
- Analys och mätning av kampanjer.
Efter avslutad utbildning ska den studerande ha färdigheter i att:
- Planera, identifiera och utföra arbetsuppgifter inom digital marknadsföring.
- Använda AI för att skapa annonser, kampanjer, etc. på ett effektivt och varumärkesenligt sätt. • Använda AI-teknologier för att personalisera användarupplevelsen, optimera kampanjer, etc.
- Skapa kampanjer med olika Sociala Medier utefter deras användningsområden och målgrupp. • Skapa relevanta content utifrån ett varumärke och kanal.
- Skapa annonser via Google Ads.
- Analysera och skapa rapporter utefter kampanjernas utfall och mätvärdesomsätta marknadsstrategier i taktiska planer och aktiviteter.
Efter avslutad utbildning ska den studerande ha kompetenser att:
- Slutföra digitala marknadsförings-projekt och skapa annonser och taktiska aktiviter utefter en marknadsstrategi.
- Självständigt använda AI i framtagandet och analysen av digitalmarknadsförings kampanjer.
- Självständigt använda AI-teknologi för att skapa personliga kampanjer, beslutsunderlag, kundinteraktioner, etc.
- Självständigt skapa content, utforma annonser och reklam utefter ett varumärke eller kanal.
- Självständigt skapa mätvärden och analysera kampanjer vart efter de fortlöper.